Asiakastiedot ovat pilvessä aina ajantasalla


Monessa yrityksessä, koulussa ja virastossa samoja yhteystietoja kirjataan edelleenkin monta kertaa moneen paikkaan eri tietojärjestelmiin. Aina se ei olisi välttämätöntä. Google Apps -käyttäjää kiinnostaa varmaankin oheinen kuva. Hanki pilviratkaisuista näistä osa, tai kaikki - saat yhteystiedot päivitettyä kaikkiin yhdellä kirjauksella - päivitit yhteystietoa missä järjestelmässä hyvänsä.

Yleisin tapa yhteystietojen tallentamiseen on yleensä se, että esimerkiksi Android-puhelimessa tallennat henkilön nimen ja tieto päivittyy puhelimesi yhteysmuistion lisäksi pilvessä olevaan Google Apps hakemistoon. Jos olet liittänyt Google Apps -palveluusi asiakashallintaa palvelevan Insightly CRM -ratkaisun, päivittyvät maksullisessa versiossa tiedot sinnekin. Sähköpostimarkkinoinnin johtaviin ratkaisuihin kuuluva Mailchimp-pilvipalvelu puolestaan synkronoi postitusrekisterissä olevia tietoja Insightlyn kanssa.

Oma mielenkiintoinen lukunsa on Evercontact-palvelu, joka kerää Gmailista saapuvasta sähköpostista uusia yhteystietoja ja tallentaa ne suoraan Google-tilisi yhteystietoihin.

Blogin pitäjän yrityksessä Hypermedia Oy:ssä tehdään erilaisia sähköisen kaupankäynnin ja asioinnin ratkaisuja, ja olemmekin nyt laittaneet tähän kokonaisuuteen vielä yhden synkronointilinkin lisää. Uudet verkkokauppamme ja sähköiset tuoteluettelot perustuvat Drupal Commerce -ohjelmistoon ja toimittamiimme järjestelmiin on mahdollista liittää synkrointi Googlen pilvisovelluksiin.

Hyöty? Lyhyt esimerkki: Kun verkkokaupan asiakas on tilannut tuotteen tai päivittänyt yhteystietojaan, tiedot päivittyvät myös pilvessä olevaan Google Apps rekisteriin, jota kautta helpdesk- ja myynnin tuki pystyy auttamaan myöhemminkin kaupan asiakasta. Hänelle voidaan myös (jos hän on antanut luvan) lähettää uusia tarjouksia ja tiedotteita käyttämällä hyväksi Insightly CRM ja Mailchimp -pilvipalveluita.

Sähköinen kaupankäynti - Hypermedia Oy