Hoida asiakkuudenhallintaa tehokkaasti älypuhelimella ja selaimella - Insightly CRM


Lapsella on monta nimeä. Kehittyneiden asiakasrekisterien kohdalla puhutaan asiakkuudenhallinnasta, asiakashallinnasta ja anglosaksisesti sovellusten terminä on CRM eli Customer Relationship Management.  Insightly on vahva nimi CRM-ohjelmistoissa pienten ja keskisuurten yritysten tarpeisiin. Yllättävää ehkä, koska Suomessa Insightly on edelleen varsin tuntematon.

Insightly on blogin kirjoittajan mielestä pk-yritykselle käypä pilvipalvelu kunnollisen asiakasrekisterin toteuttamiseen ja yrityksen myyntityön vauhdittamiseen.

Kehittyneeksi tuon ratkaisun tekee Insightlyn helppokäyttöisyys, monipuolisuus ja hinta-laatusuhde kilpailijoihin verrattuna. Aidon CRM:n saa 1 - 500 hengen yritykseen järkevin kustannuksin ja nopealla aikataululla. Ohjelma mitoittuu yhden miehen tai naisen yrityksistä eteenpäin tehokkaasti myös sellaisiin yrityksiin, joita pienessä Suomessa on totuttu pitämään suuryrityksinä.

Ne jotka ovat ottaneet Insightlyn käyttöön, ovat tyytyväisiä.

Insightly on monipuolinen ja tehokas CRM ohjelmisto, jolla on yli 250.000 yritystä käyttäjänä. Suomesta ei löydy montaa CRM toimittajaa, joka voisi vedota tuollaiseen yritysmäärään.

 Ohjelmalla on iso liuta suosittelijoita ja positiivisia käyttötestejä takanaan.

Tässä ZDNetin Heather Clancyn arvio ohjelmistosta:
Insightly's formula for CRM, keep it simple

Useimmat perinteiset CRM-järjestelmät maksavat kymmeniä tuhansia euroja, isommissa asiakkuuden hallinnan hankkeissa puhutaan vieläkin huomattavimmista luvuista. Aikataulujen kohdalla CRM:ssä on totuttu puhumaan käyttöönotossa kuukausia, jopa yli vuoden vievistä projekteista.

Insightly on erilainen. Insightly on pilvipohjainen, ja kolme ensimmäistä käyttäjätiliä ovat ilmaisia. Tässä ei myöskään puhuta mistään kokeiluajan ilmaisjaksosta, vaan pysyvästä edusta. Perusversion käyttö ei mikroyrityksessä maksa mitään. 

Pienessä yrityksessä Insightly on tehokäytössä yhdessä - parissa päivässä, isommassa yrityksessä aikaa voi mennä muutama viikko - muutama kuukausi. Konsultin apua - tai omaa työtä tarvitaan onnistuneessa käyttöönotossa tyypillisesti parista päivästä viikkoon.

Insightlyn hienoimpia puolia on se, miten ohjelmisto integroituu Google Apps -ympäristöön. Kaikki asiakaskontakteihin liittyvät sähköpostit, kalenteritapahtumat ja asiakirjat saa liitettyä eri asiakkaisiin kiinni sitä mukaa kun tapahtumia syntyy ja suunnitellaan. Ohjelma toimii saumattomasti niin Gmailin kuin Googlen kalenterinkin kanssa. Google Apps -käyttäjä voi liittyä Insightlyn käyttäjäksi Google Apps Marketplacen kautta, mutta ohjelmiston saa toki ilman Google-integraatiotakin.

Insightly haastaa "rajulla kilpailukyvyllä" oikeastaan kaikki kotimaiset ja myös ulkomaiset CRM-toimittajat. Alle viidensadan hengen organisaatiossa se saattaa - vaatimuksista ja budjetista riippuen - päihittää useimmat kotimaassa tunnetut kilpailijat.

Insightlya sopii verrata vaikka näihin alla listaamiini ratkaisuihin, jotka poimin Googlen avulla ja jotka ovat tässä satunnaisessa järjestyksessä:
  • Zoho CRM
  • Profi Asiakashallintajärjestelmä
  • Microsoft Dynamics CRM
  • Salesforce.com
  • ProSales CRM
  • Maestro
  • Ajas Asiakashallinta
  • Visma Severa
  • emaileri
  • ifest.fi
  • Oracle Fusion CRM
  • iSteer Contact
  • DL Prime CRM
  • muita - kysy Googlelta... ja
  • lukuisia toimialakohtaisia asiakashallintajärjestelmiä

Insightlyn uusi Android Apps 
Tuoreena Insightly uutisena yhtiö on tuonut Android-puhelinten käyttäjille uuden maksuttoman appsin, joka toimii saumattomasti selainpohjaisen palvelun kanssa. Insightlyn aiempi web-muotoinen tapa liittymä oli jo kätevä älypuhelimissa, mutta uuden appsin myötä asiakastietojen näkymät ovat entistä helppolukuisemmat.

Huomattavan monet CRM-järjestelmät ovat monimutkaisia ja raskassoutuisia jättejä, joiden käyttö on hankalaa, lisenssit kalliita ja käyttöönotto vie aikaa huomattavia määriä. Insightlyn pystyy ottamaan käyttöön ja hallitsemaan hyvin lyhyen sisäänajon jälkeen.

Insightlysta löytyy yksi mielenkiintoinen kotimainen arvio:
http://www.pienyrityskonsultit.fi/2011/6-erilaista-pienyrityksen-ratkaisuvaihtoehtoa/

Insightly tuntee Suomen aikavyöhykkeen, euron valuuttana ja istuu hyvin suomalaiseen yritykseen. Sen ainoa ns. oleellinen ongelma tällä hetkellä on joissakin organisaatioissa sen käyttöliittymän englanninkielisyys, jolle ei ole vaihtoehtoa. Kaikille suomalaisille englanti ei ole edelleenkään se toinen eikä kolmaskaan kotimainen kieli.

Tämä CRM saattaa olla sellainen, että sitä kannattaa harkita myös oppilaitoksessa, jossa myydään koulutuspalveluita. Oppilaitoksessa? Kyllä. Insightly istuu erinomaisesti myös maksuttomaan Google Apps for Education pilvipalveluun.

Videoista on mukava aloittaa tutustuminen. YouTubesta löytyy paljon Insightly-videoita.